Ledendatabase
Ledendatabase
Een ledendatabase is een mogelijke uitbreiding voor een website van bijvoorbeeld een vereniging of organisatie. Door uitbreiding met de ledendatabase kunnen de leden toegang tot de website krijgen. Er ontstaat dan een zogenaamd "Extranet" Dit levert een meerwaarde voor de leden en voor de organisatie.
De werking van de ledendatabase
Met activering van de ledendatabase, koen er 3 extra functies beschikbaar: (1) beheer ledendatabase, (2) inlogpagina en (3) mogelijkheid om pagina's af te schermen. Deze functies zullen we hieronder nader toelichten.
Beheer ledendatabase
Het beheer ledendatabase biedt toegang tot het beheer van de ledendatabase. Nieuwe leden kunnen worden toegevoegd, bestande leden kunnen worden gewijzigd of verwijderd. Naast de gebruikelijke NAW-gegevens, kan een lid (tijdelijk) geblokkeerd worden. Ook kunnen leden in categorieën worden ingedeeld en natuurlijk kan eenvoudig een leden e-maillijst worden samengesteld.
Inlogscherm
Dit scherm biedt de leden de mogelijkheid om in te loggen en om, als ze het wachtwoord vergeten zijn, dit opnieuw op te vragen.
Afgeschermde pagina's
Webpagina's zijn normaal voor iedereen toegankelijk. Met de geactiveerde ledendatabase kunnen pagina's ook worden afgeschermde en zijn ze alleen toegangkelijk voor ingelogde leden.
Ledendatabase en webXpress
De ledendatabase biedt meerwaarde voor organisaties met leden. De leden kunnen inloggen en krijgen toegang tot afgeschermde pagina's. meerdere fotoalbums binnen een website (en/of webshop).
Deze optie kan in combinatie met de webXpress Office pakketten Base, Plus en Pro, deze optie kost €50,00 euro per jaar.
De voordelen op een rijtje:
- Extranet voor verenigingen en organisaties