Instellen e-mail na migratie naar nieuwe mailserver

Instellen e-mail na migratie naar nieuwe server


Deze pagina is bedoeld ter ondersteuning van onze klanten bij instellen van een e-mail account na migratie van hun mailaccount naar nieuwe mailserver.

Microsoft Outlook
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
  • Open Microsoft Outlook
  • Klik op Bestand (hoofdmenu)
  • Selecteer gewenste mailaccount
  • Klik op Account instellingen
  • Klik op Serverinstellingen
  • Bij inkomende mail wijzig Server in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is dan: mail.Bedrijf.nl
  • Klik op Uitgaande e-mail
  • Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • 2com2.nl, server is: mail.2com2.nl
  • Klik op Volgende
  • Als alles goed gaat volgt de melding: Account is bijgewerkt
  • Ga terug naar hoofdscherm
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.

Microsoft Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
  • Open Microsoft Mail
  • Klik op Instellingen (tandwiel)
  • Klik op Accounts beheren
  • Selecteer gewenste mailaccount
  • Klik op Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen
  • Klik op Geavanceerde postvakinstellingen
  • Wijzig Server voor binnenkomende mail in: mail.uwdomeinaam:993:1, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl:993:1
  • Wijzig Server voor uitgaande mail in: mail.uwdomeinaam:465:1, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl:465
  • Klik op Gereed
  • Klik op Opslaan
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.

Apple Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
  • Open Apple Mail
  • Klik op Mail (in hoofdmenu)
  • Klip op Voorkeuren
  • Selecteer gewenste mailaccount
  • Klik op tab Serverinstellingen
  • Wijzig bij Serverver inkomende mail (IMAP) Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Wijzig bij Serverver inkomende mail (SMTP) Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Klik op Bewaar
  • Klik op sluiten (rode bolletje)
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.

Mail op iPhone/iPad
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
  • Open Instellingen (tandwiel icoon)
  • Kies Mail
  • Kies Accounts
  • Kies gewenste mailaccount
  • Kies (IMAP) Account
  • Wijzig Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Kies Server uitgaande post
  • Kies gewenste server
  • Wijzig Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Kies Gereed
  • Kies Account
  • Kies nogmaals Gereed
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.

E-Mail op Samsung

Het is niet mogelijk om de instellingen te updaten. De beste oplossing is om het mailaccount te wissen en daarna opnieuw te installeren. Volg de volgende stappen:
Voor het verwijderen van het account:
  • Open Instellingen (hoofdscherm)
  • Kies Accounts en back-up
  • Kies Accounts beheren
  • Kies het te verwijderen account
  • Kies Account wissen
Voor het opnieuw toevoegen
  • Open E-mail App
  • Kies Menu (drie streepjes linksboven)
  • Kies Tandwiel (rechts boven)
  • Kies Account toevoegen
  • Kies Overig
  • Voer in: e-mailadres (volledige e-mailadres)
  • Voer in: wachtwoord (zoals gegeven)
  • Kies Inloggen
  • Kies: IMAP account
  • Wijzig imap.uwdomein in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Wijzig smtp.uwdomein in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Kies Inloggen
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.

Outlook App (op iPhone)

Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
  • Open Outlook App
  • Kies Profiel icon (rondje met profiel afkorting, links boven)
  • Kies Tandwiel (links onder)
  • Kies gewenst mailaccount
  • Kies Aanmeldingsgegevens bewerken
  • Set Geavanceerde instellingen gebruiken
  • Wijzig IMAP-hostnaam in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Vul (opnieuw) IMAP-wachtwoord in
  • Wijzig SMTP-hostnaam in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • Vul (opnieuw) SMTP-wachtwoord in
  • Kies Aanmelden
  • Sluit scherm
Als het goed is zijn de instellingen nu geupdate. Mocht dit niet gelukt zijn controleer dan alle instellingen. Voor een overzicht van deze instellingen zie onderaan deze pagina.


Alle instellingen op een rijtje
Mocht het niet lukken om de nieuwe instellingen op te slaan controleer dan alle gegevens:
  • Accountnaam = volledige mailadres, bijvoorbeeld: info@2com2.nl
  • Wachtwoord is verstrekte wachtwoord 
  • Mailserver inkomende mail = mail.uwdomeinnaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • IMAP Poort = 993
  • SSL = Aan
  • Mailserver inkomende mail = mail.uwdomeinnaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
  • SMTP Poort = 465
  • SSL = Aan
Kom je er met deze toelichting toch niet uit dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Servicedesk. 

Powered by webXpress