Instellen e-mail na migratie naar nieuwe mailserver
Instellen e-mail na migratie naar nieuwe serverDeze pagina is bedoeld ter ondersteuning van onze klanten bij instellen van een e-mail account na migratie van hun mailaccount naar nieuwe mailserver.
Microsoft Outlook
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
Microsoft Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
Apple Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
Mail op iPhone/iPad
E-Mail op Samsung
Het is niet mogelijk om de instellingen te updaten. De beste oplossing is om het mailaccount te wissen en daarna opnieuw te installeren. Volg de volgende stappen:
Voor het verwijderen van het account:
Outlook App (op iPhone)
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
Alle instellingen op een rijtje
Mocht het niet lukken om de nieuwe instellingen op te slaan controleer dan alle gegevens:
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
- Open Microsoft Outlook
- Klik op Bestand (hoofdmenu)
- Selecteer gewenste mailaccount
- Klik op Account instellingen
- Klik op Serverinstellingen
- Bij inkomende mail wijzig Server in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is dan: mail.Bedrijf.nl
- Klik op Uitgaande e-mail Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- 2com2.nl, server is: mail.2com2.nl
- Klik op Volgende
- Als alles goed gaat volgt de melding: Account is bijgewerkt
- Ga terug naar hoofdscherm
Microsoft Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
- Open Microsoft Mail
- Klik op Instellingen (tandwiel)
- Klik op Accounts beheren
- Selecteer gewenste mailaccount
- Klik op Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen
- Klik op Geavanceerde postvakinstellingen
- Wijzig Server voor binnenkomende mail in: mail.uwdomeinaam:993:1, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl:993:1
- Wijzig Server voor uitgaande mail in: mail.uwdomeinaam:465:1, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl:465
- Klik op Gereed
- Klik op Opslaan
Apple Mail
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
- Open Apple Mail
- Klik op Mail (in hoofdmenu)
- Klip op Voorkeuren
- Selecteer gewenste mailaccount
- Klik op tab Serverinstellingen
- Wijzig bij Serverver inkomende mail (IMAP) Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Wijzig bij Serverver inkomende mail (SMTP) Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Klik op Bewaar
- Klik op sluiten (rode bolletje)
Mail op iPhone/iPad
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
- Open Instellingen (tandwiel icoon)
- Kies Mail
- Kies Accounts
- Kies gewenste mailaccount
- Kies (IMAP) Account
- Wijzig Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Kies Server uitgaande post
- Kies gewenste server
- Wijzig Hostnaam in: mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Kies Gereed
- Kies Account
- Kies nogmaals Gereed
Het is niet mogelijk om de instellingen te updaten. De beste oplossing is om het mailaccount te wissen en daarna opnieuw te installeren. Volg de volgende stappen:
Voor het verwijderen van het account:
- Open Instellingen (hoofdscherm)
- Kies Accounts en back-up
- Kies Accounts beheren
- Kies het te verwijderen account
- Kies Account wissen
- Open E-mail App
- Kies Menu (drie streepjes linksboven)
- Kies Tandwiel (rechts boven)
- Kies Account toevoegen
- Kies Overig
- Voer in: e-mailadres (volledige e-mailadres)
- Voer in: wachtwoord (zoals gegeven)
- Kies Inloggen
- Kies: IMAP account
- Wijzig imap.uwdomein in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Wijzig smtp.uwdomein in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Kies Inloggen
Outlook App (op iPhone)
Voor het updaten van de instellingen volg de instructies:
- Open Outlook App
- Kies Profiel icon (rondje met profiel afkorting, links boven)
- Kies Tandwiel (links onder)
- Kies gewenst mailaccount
- Kies Aanmeldingsgegevens bewerken
- Set Geavanceerde instellingen gebruiken
- Wijzig IMAP-hostnaam in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Vul (opnieuw) IMAP-wachtwoord in
- Wijzig SMTP-hostnaam in mail.uwdomeinaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- Vul (opnieuw) SMTP-wachtwoord in
- Kies Aanmelden
- Sluit scherm
Alle instellingen op een rijtje
Mocht het niet lukken om de nieuwe instellingen op te slaan controleer dan alle gegevens:
- Accountnaam = volledige mailadres, bijvoorbeeld: info@2com2.nl
- Wachtwoord is verstrekte wachtwoord
- Mailserver inkomende mail = mail.uwdomeinnaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- IMAP Poort = 993
- SSL = Aan
- Mailserver inkomende mail = mail.uwdomeinnaam, bijvoorbeeld domein is Bedrijf.nl, server is: mail.Bedrijf.nl
- SMTP Poort = 465
- SSL = Aan